loading...
وبلاگ نویسی
mahshid بازدید : 2 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تغییر فرکانس تفاوت پهنای باند 2.4 و 5 گیگاهرتز:

با توجه به تفاوت فرکانس 2.4 با 5 گیگاهرتز در Wi-Fi، چه فرکانس 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز را انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که بی سیم شما روی مودم یا روتر شما فعال است و برای استفاده از همان فرکانس تنظیم شده است. مدل خاص روتر خود را برای سازگاری و قابلیت‌های فرکانس بررسی کنید.

با یک روتر دو بانده، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که در هر دو فرکانس به طور همزمان ارسال شود. در این مورد، شما معمولاً دو شبکه (SSID) دارید که در لیست شبکه شما ظاهر می‌شوند، با نام‌های یکسان به جز «5G» یا «2.4G» در پایان. سپس می توانید انتخاب کنید که هر دستگاه جداگانه به هر یک از شبکه ها متصل شود.

در اکثر مودم های جدیدتر، همچنین راهی برای یافتن بهترین کانال وای فای برای محیط خود و سپس تغییر کانال در صورت نیاز در تنظیمات بی سیم مودم وجود دارد. به این ترتیب می توانید از قابلیت های مختلف وای فای 2.4 گیگاهرتز در مقابل 5 گیگاهرتز نهایت استفاده را ببرید.

منبع: تفاوت پهنای باند 2.4 و 5 گیگاهرتز

mahshid بازدید : 1 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوئیچ سیسکو WS-C2960X-24TS-L از سوئیچ های سری 2960X و به‌ عنوان سوئیچ‌‌های سطح حرفه ای می باشد و در لایه 2 مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نظر کارایی برای ادارات، شرکت‌ها و دانشگاه‌‌ها مناسب می‌باشد. این سوئیچ شبکه از پروتکل STP یا همان IEEE 802.1D برای جلوگیری از حلقه در شبکه و پروتکل VTP و امنیت پورت برای ایجاد محدودیت در دسترس بهره می برد.

ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه برابر با 216Gbps و نرخ انتقال دیتا 71.4Mpps بهره می برد. زمان خرابی یا همان MTBF آن برابر 564,910 ساعت می باشد. سوئیچ سیسکو WS-C2960X-24TS-L از سیستم عامل LAN Base بهره می برد و اندازه جدول مک آدرس 16K می باشد. علاوه بر این تعداد VLAN های فعال در این سوئیچ 1023 است.

سوئیچ سیسکو 24 پورت WS-C2960X-24TS-L از قابلیت PoE پشتیبانی نمی کند. ار برق شهری در محدوده 110 تا 240 ولت تغذیه می کند. اگر قصد خرید سوئیچی با این مشخصات ولی با قابلیت poe دارید، سوئیچ WS-C2960X-24PS-L را به شما پیشنهاد می دهیم.

WS-C2960X-24TS-L دارای یک پردازنده دو هسته ای از نوع APM86392 با فرکانس 600MHz است. همچنین این سوئیچ مجهز به حافظه رم 512MB و حافظه فلش 128MB و یک پورت کنسول RJ-45 با سرعت 10/100 می باشد. امکان مدیریت شبکه با استفاده از نرم افزار های مدیریتی Cisco Prime® ،Cisco Network Plug and Play و Cisco DNA Center فراهم می کند.

 

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو WS-C2960X-24TS-L

mahshid بازدید : 2 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

هدف از رنگ بندی دیسک های دیجیتال:

یکی از اهداف رنگ بندی دیسک های دیجیتال این است که کاربر یا خریدار، تکلیفش با هارد موردنظر خود مشخص باشد و بداند که چه توقعی و انتظاری از هارد مورد نظر داشته باشد. دلیل این موضوع به نظر می‌رسد گمراه نشدن مشتریان غیر فنی و راحت‌تر کردن فروش هارد دیسک‌های مختلف باشد.

در حقیقت شما با نگاه کردن به رنگ برچسب روی هارد دیسک می‌توانید بفهمید این هارد به کدام خانواده تعلق دارد در حالی‌که در هارد دیسک‌های ساخت دیگر شرکت‌ها شما باید با نام‌ها و مدل‌های هارد دیسک‌های مختلف آن برندها آشنایی قبلی داشته باشید تا بتوانید بفهمید کدام هارد مناسب چه نوع کاربردی است.

به نظر می‌رسد راهبرد بازاریابی با رنگ بندی، راه‌حل بهتری باشد تا مشتری غیرفنی بفهمد کدام هارد دیسک برای کاربردش مناسب‌تر است و نیازی به آشنایی قبلی و به خاطر سپردن نام مدل‌ها و کد آنها نباشد جلب توجه از دیگر اهداف رنگ بندی هاردهای دیجیتال است.

منبع: انواع رنگ بندی هارد دیسک های وسترن WD دیجیتال

mahshid بازدید : 1 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

این سوئیچ سیسکو یک سوئیچ شبکه مدیریتی بوده که برای پلتفرم های امنیتی، ابری و اینترنت اشیا بسیار مناسب و مطلوب است و در لایه core و edge کاربرد دارد. این سوئیچ شبکه دارای پردازنده (CPU) 4 هسته ای x86 با ظرفیت 2.4 گیگاهرتز است.

همچنین این سوئیچ شبکه کاربردی، دارای حافظه DDR4 با ظرفیت 16 گیگابایت می باشد. سوئیچ سیسکو C9500-40X-2Q-E از خانواده سوئیچ های سیسکو سری 9500 محسوب می گردد که مسیر یابی با استفاده از مک آدرس، ACL و بافر را ارائه می دهد. این سوئیچ دارای 40 پورت شبکه 10G و دو پورت 40G می باشد. در لایه 3 پشتیبانی می شود و از لایسنس Network Essential پشتیبانی می کند و گزینه مناسبی برای برنامه های سازمانی می باشد.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو C9500-40X-2Q-E

mahshid بازدید : 3 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چرا فایروال ابری FWaaS مهم است؟

مفهوم FWaaS صرفاً مجازی سازی یک دستگاه فایروال شبکه نیست. فایروال ابری یا FWaaS سازمان ها را قادر می سازد تا وسایل فایروال را حذف کنند، زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را ساده کرده و امنیت سایبری را به طور کلی بهبود بخشند.

با FWaaS، مدیریت از یک کنسول واحد متمرکز می‌شود و چالش‌های مربوط به کنترل تغییر، مدیریت وصله، هماهنگ کردن پنجره‌های قطع و مدیریت Policy مرتبط با دستگاه‌های NGFW را حذف می‌کند و در عین حال به سازمان‌ها کمک می‌کند تا سیاست‌های منسجم را در هر کجا که کاربران متصل می‌شوند ارائه دهند.

منبع: فایروال ابری یا FWaaS چیست

mahshid بازدید : 2 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

انواع پچ کورد بر اساس کانکتورها

برای ایجاد اتصال در شبکه های فیبر نوری از تعداد زیادی از کانکتورها استفاده میشود. کاربرد آنها این کانکتورها برای ایجاد اتصال در شبکه های فیبرنوری است و امروزه نزدیک به 100عدد کانکتور های مختلف به وسیله شرکت های گوناگون تولید شده است و جهت ایجاد اتصال در شبکه فیبر نوری استفاده می‌شوند.

  • پچ کورد فیبر نوری lc-lc

در دو طرف انتهای این پچ کورد که دارای یک کانکتور IC است طراحی این کانکتور به نحوه ای است که با کمترین فشار بر روی نقطه اتصال به یکدیگر متصل میشوند. جنس بدنه این کانکتور از پلاستیک میباشد و همچنین اندازه فرول این کانکتور 1.25 میلی متر و جنس فرول از سرامیک میباشد.کوچک بودن اندازه این پچ کورد باعث محبوبیت بسیار آن شده است اندازه این نوع از پچ کورد از نظر اندازه نصف اندازه پچ کورد های ST میباشد و عملکرد بالایی در کاربرد از سینگل مود دارد.

  • پچ کورد فیبر نوری sc-sc 

در هر دو طرف این پچ کورد که منتهی به کانکتور SC است این کانکتور از تولیدات یک شرکت ژاپنی است که به کانکتور SC معروف است . از جمله کاربردهای این پچ کورد در مخابرات فیبر نوری و ارتباط داده هاست و برای اتصال این کانکتور با فشار و کشش طراحی شده که به کمک فرول سرامیکی اتصال دقیق را انجام بدهد و  از ویژگی های مهم این پچ کورد میتوان به پایین بودن قیمت این پچ کورد و طراحی ساده و همچنین دوام بسیار بالای آن اشاره کرد .

  • پچ کورد فیبر نوری st-st 

st مخفف کلمه straing-tip که به معنای نقطه مستقیم است و در این نوع از پچ کورد  که ساخت شرکت t و AT  است محبوبیت بالایی در دهه های میلادی 80 و 90 داشت که موجب شده بود  در بین طراحان از توجه زیادی برخوردار شود این پچ کورد در انواع پچ کورد سینگل مود و مالتی مود عرضه میشود  دارای آداپتور سیمپلکس و دوبلکس میباشد که به صورت افقی قابل نصب است این نوع از پچ کورد دارنده یک محفظه فلزی و یا گاها پلاستیکی است که در دو دسته قرار دارد:

  1. آستر از جنس برنز فسفات
  2. اکسید زیرکونیوم

اما پچ کورد ST در آن دسته از پچ کورد های نسل گذشته قرار دارد ولی باز هم کارآیی خاص خودش را دارد  خصوصا در شبکه های LAN در ساختمان های تحصیلی مورد استفاده قرارمیگیرد.

منبع: پچ کورد فیبر نوری

mahshid بازدید : 2 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوئیچ های شبکه یکی از مهم ترین و کاربردی ترین محصولات در بازار تجهیزات شبکه به شمار می روند، زیرا برای شما امکان اتصال چندین دستگاه در یک شبکه را فراهم می کنند. شرکت اچ تری سی یکی از کمپانی های تولید کننده تجهیزات شبکه از جمله سوئیچ اچ تری سی می باشد. سوئیچ های اترنت سری H3C S5120-EI، گیگابیت هستند.

کمپانی H3C برای کارکردن بهتر و بهینه تر، سوئیچ های سری S5120-EI را به صورت سوئیچینگ اترنت توسعه یافته طراحی کرده است. سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-28C-PWR-EI یکی از سوئیچ های سری S5120-EI به شمار می رود که دارای همگرایی یا لایه دسترسی شبکه های سازمانی و شبکه های شهری می باشد. سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-28C-PWR-EI دارای ویژگی ها و خدماتی از قبیل پشتیبانی از آدرس دهی IPv4 و IPv6 می باشد.

سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-28C-PWR-EI برای سهولت در کار شما از عملکرد مدیریت کلاستر پشتیبانی می کند و برای مدیریت بهتر شبکه، این سوئیچ از یک چارچوب انعطاف پذیر هوشمند پشتیبانی می کند. سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-28C-PWR-EI دارای فناوری IRF بوده، بدین معنی که شما می توانید چندین سوئیچ از سری S5120-EI C را از طریق 10 پورت GE به یکدیگر متصل کنید تا بتوانید یک سوئیچ منطقی داشته باشید.

به طور کلی می توان گفت این سوئیچ برای ایجاد یک شبکه هوشمند با قابلیت اطمینان بالا، قابلیت گسترش و مدیریت گزینه مناسبی است. در یک شبکه شرکتی متوسط ​​تا بزرگ، سوئیچ‌های اترنت گیگابیتی سری H3C S5120-EI می‌توانند به عنوان دسترسی مستقر شوند. این سوئیچ ها مناسب برای ارائه سوئیچینگ با کارایی و ظرفیت بالا در محیط شبکه بوده و 10 گیگابیت اترنت آپلینک به هسته را ارائه می دهند.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-28C-PWR-EI

mahshid بازدید : 2 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوئیچ های سیسکو سری 9200، قدرت شبکه مبتنی بر هدف و نوآوری سخت افزاری و نرم افزاری Catalyst 9000 را به مجموعه گسترده تری از استقرارها گسترش می دهند. سوئیچ‌های 9200L از خانواده Catalyst 9200 هستند که سادگی را به شبکه شما ارائه می‌دهند. سوئیچ های سری 9200L سیسکو بسیار ایمن بوده و بسیار ساده هستند در نتیجه می توانند گزینه مناسبی برای تکمیل تجهیزات شبکه شما به شمار می روند.

این سوئیچ ها به‌عنوان بلوک‌های اساسی برای معماری شبکه دیجیتال سیسکو، به مشتریان کمک می‌کنند تا پیچیدگی، بهینه‌سازی فناوری اطلاعات و کاهش هزینه‌های عملیاتی را با بهره‌گیری از هوش، اتوماسیون و تخصص انسانی که هیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند ارائه دهند.

سوئیچ سیسکو C9200L-24PXG-4X-A ویژگی‌های امنیتی را ارائه می‌کنند که از یکپارچگی سخت‌افزار و همچنین نرم‌افزار و تمام داده‌هایی که از طریق سوئیچ عبور می‌کنند محافظت می‌کند. انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند تا کسب‌وکار شما را یکپارچه راه‌اندازی ‌کند. سوئیچ‌های سری 9200 و 9200L با APIهای باز Cisco IOS XE® و قابلیت برنامه‌ریزی فناوری UADP ASIC، آنچه را که اکنون نیاز دارید را با محافظت از سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های آینده به شما ارائه می‌دهند.

این سوئیچ شبکه با قابلیت کامل PoE+، افزونگی فن، پهنای باند stacking تا 160 گیگابیت در ثانیه، آپلینک های ماژولار، پشتیبانی از ویژگی‌های لایه 3 و cold patching، راه‌حل بی‌نظیر صنعت با انعطاف‌پذیری متفاوت و معماری پیشرفته در زمینه های متفاوت، مقرون‌به‌صرفه هستند. دسترسی به دفتر سوئیچ‌های سری Catalyst 9200 همچنین انتخاب عملیاتی CLI، Cisco Catalyst Center (سیسکو DNA Center سابق) مدیریت داخلی، یا نظارت ابری برای Catalyst در داشبورد Meraki را فراهم می‌کنند.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو C9200L-24PXG-4X-A

mahshid بازدید : 5 چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بررسی دسته بندی ها کابل شبکه از نظر سرعت انتقال داده:

  • Cat5e: سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه با فرکانس 100 مگاهرتز
  • Cat6: سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه با فرکانس 250 مگاهرتز(اگر طول کابل تا 55 متر باشد سرعت تا 10 گیگابایت بر ثانیه و فرکانس 250 مگاهرتز تغییر می کند.)
  • Cat6a: سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه با فرکانس 500 مگاهرتز
  • Cat 7: سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه با فرکانس 600 مگاهرتز

منبع: کابل شبکه لگراند

mahshid بازدید : 3 چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرور، سیستمی است که وظیفه سرویس دهی و ارائه خدمات به سایر سیستم های دیگر را بر عهده دارند. سیستم هایی که از سرور خدمات دریافت می کنند، تحت عنوان خدمات گيرنده يا کلاینت (Client) شناخته می شوند. در واقع این سرورها یا سیستم های سرویس‌دهنده، کامپیوتری هستند که در طول شبانه‌روز به‌طور مداوم به شبکه جهانی اینترنت متصل بوده و دارای سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای اختصاصی است.

یک کامپیوتر خانگی هم که سیستم های دیگر به آن متصل هستند و خدمات دریافت می کنند، یک سرور به شمار می آید. در حقیقت تنها تفاوت آن با سایر کامپیوتر های خانگی امکان اتصال آن به شبکه و ارائه خدمات به سایر سیستم ها است. این کار به کمک برنامه ها و تنظیماتی که بر روی آن پیاده شده اند، امکان پذیر می شود.

برای مثال زمانی که شما سایت های مختلفی را در مرورگر خود وارد می کنید و به استفاده از خدمات آن ها می پردازید، در واقع شما نقش سرویس گیرنده یا همان کلاینت را بازی می کنید.همچنین سیستمی هایی که تحت شبکه به شما این خدمات را ارائه می کنند، سرور یا سرویس دهنده نام دارند.

منبع: سرور چیست و کاربرد آن در شبکه به همراه ویدئو و پادکست

mahshid بازدید : 3 چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فایروال فورتی گیت محصول شرکت فورتی نت (Fortinet) می باشد. شرکت فورتی نت یک از برترین و بهترین شرکت های فعال در حوزه امنیت شبکه است و فایروال این شرکت تحت نام Fortigate در حال حاضر یکی از برترین فایروال های دنیا می باشد. فایروال فورتی گیت به عنوان Next-Generation Firewall (NGFW) شناخته می شود.

فایروال های سنتی که امکان کنترل و فیلترینگ ترافیک را تنها تا لایه چهارم می توانستند انجام دهند اما فایروال های نسل جدید می توانند تا لایه هفتم این کنترل و فیلترینگ را انجام دهند. به طور مثال سازمان شما یک وب سایت دارد که بروی اینترنت پابلیش شده است با فایروال های سنتی ما می توانیم اجازه عبور ترافیک وب (HTTP/HTTPS) به سمت سرورها را مجاز و سایر ترافیک ها را مسدود کنیم .

با این کار امنیت وب سرور را افزایش داده ایم اما بازهم ما کنترلی رو محتوای ترافیک وب نداریم و ممکن است حملاتی مانند Cross-Site Scripting (XSS) روی وب سایت ما انجام شود و با توجه به بستر آن که از طریق ترافیک وب این حمله انجام می شود فایروال سنتی ما متوجه آن نمی شود و اجازه عبور ترافیک را می دهد و وب سرور ما درگیر این حمله شود.

اما فایروال های نسل جدید (NGFW) این امکان را دارند که با استفاده از قابلیت های مانند IPS این حملات را در لایه بالاتر و در لایه Application شناسایی و جلوی این قبیل حملات را بگیرند. فایروال فورتی گیت به عنوان یک فایروال نسل جدید امکانات بسیاری در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم در تمام لایه ها کنترل و فیلترینگ دقیق و کاملی داشته باشیم.

منبع: نصب و راه اندازی فایروال فورتی گیت Fortinet

mahshid بازدید : 3 دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نحوه آموزش بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک خود با Winbox مانند ایجاد یک شبکه ایمنی برای تنظیمات شبکه شما است. تمام اطلاعات ضروری در مورد روتر شما، از جمله فایروال ها، قوانین مسیریابی و تنظیمات بی سیم را ضبط می کند.

اگر روتر شما خراب شود یا نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد، این امر بسیار مهم می شود. با یک نسخه پشتیبان ذخیره شده، می توانید به سرعت شبکه خود را با استفاده از Winbox به حالت قبلی بازگردانید و در زمان و تلاش شما از پیکربندی مجدد دستی همه چیز صرفه جویی کنید.

برای بازگردانی فایل پشتیبانی میکروتیک، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

1. از طریق Winbox به روتر میکروتیک متصل شوید.

2. با انتخاب تب Neighbors به ​​روتر پیکربندی نشده دسترسی پیدا کنید. (بررسی کنید که آیا نسخه سیستم عامل روتر قبلی و روتر پیکربندی نشده یکسان هستند یا خیر.)

3. گزینه “File” را انتخاب کنید.

4. گزینه “Upload” را در پنجره فهرست فایل انتخاب کنید.

منبع: نحوه آموزش بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک

mahshid بازدید : 3 دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرور HP سری DL، سرورهای خوابیده و مخصوص رک بسیار پرقدرت هستند که برای پردازش‌های متنوع و کسب و کارهای متوسط یا بزرگ مناسب می باشند. این سرورهای ماژولار و منعطف اچ پی، ارتقاپذیری بالایی دارند و خیالتان را از بابت رشد کسب و کارتان راحت می‌کنند. سرورهای رکمونت HP ProLiant برای مشاغل کوچک تا متوسط، گروه های کاری، سایت های راه دور و محیط های محاسباتی با کارایی بالا ایده آل هستند.

سرور اچ پی DL، سرورهایی با سایز متوسط هستند که قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالایی دارند. همچنین برای محیط هایی با تعداد سرور زیاد مناسب هستند و جهت استفاده باید در رک شبکه قرار بگیرند. در سرور DL می توان به مدل های DL700 ،DL500 ،DL300 ،DL100 و DL900 اشاره کرد. البته از سری HPE DL سرور HPE PROLIANT DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها است و برای محیط هایی که دارای رک می باشند، بسیار مناسب است. از این نوع سرورهای HPE DL می توان در بخش های مختلف از جمله سایت ها، دیتا سنترها و … استفاده کرد.

سرورهای HP دارای چندین سری از قبیل، سری BL، ML، DL و .. هستند که تفاوت میان این سری ها به نحوه نصب و پیکربندی آنها مربوط می شود. هر سری از سرورهای اچ پی دارای ویژگی ها، معایب و مزایای مختص به خود هستند که از دیگر تفاوت های میان این سرورها به شمار می آید. اگر قصد خرید سرور HP دارید باید در هنگام خرید آن ها به عواملی همچون؛ هزینه، فضا، کابل کشی، مدیریت و نگه داری توجه کنید. سرورهای HP سری DL، دارای زیر ساخت کاملی هستند که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کرده و موجب رشد کسب و کار شما نیز می شوند.

منبع: سرور اچ پی DL

mahshid بازدید : 5 دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فایروال سیسکو FPR2110-NGFW-K9 جزء خانواده فایروال های فایرپاور سری 2100 است که نسل جدیدی از فایروال ها بوده و می تواند عملکرد توان عملیاتی را با اضافه شدن سرویس های تهدید حفظ کند و این کار را با ترکیب منحصر به فرد یک معماری CPU چند هسته ای دوگانه انجام می دهد.

این سری فایروال های سیسکو دارای عملکردهای بازرسی، رمزنگاری و تهدید را به طور همزمان بهینه می کند و وقتی بازرسی تهدید روشن می شود، مانند رقبا به گلوگاه شبکه تبدیل نمی شوند و یا کارایی خود را از دست نمی دهند و برای به دست آوردن امنیت به عملکرد شبکه آسیب وارد نمی کنند.

این سری فایروال ها در مدت زمان کمتری راه اندازی و مدیریت و هزینه کمتری دارند و شما انتخاب هایی از مدیران محلی، متمرکز و مبتنی برابر دارید که متناسب با محیط و روش کار شما است. دستگاه های فایروال فایرپاور سیسکو سری 2100 می توانند به عنوان یک فایروال NGFW یا یک IPS نسل بعدی NGIPS مستقر شوند و برای لبه اینترنت و مرکز داده عالی هستند.

 

منبع: قیمت و خرید فایروال سیسکو FPR2110-NGFW-K9

mahshid بازدید : 3 دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 از فایروال های نسل جدید یا NGFW می باشد که دارای معماری CPU چند هسته ای بوده و می تواند عملیاتی از قبیل رمزگذاری و تهدید را به صورت همزمان توسعه دهد. این محصولِ فایروال سیسکو دارای 12 پورت شبکه است که اطلاعات را با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه انتقال می دهد. فایروال سیسکو که امروزه از بهترین دستگاه های امنیتی به شمار می رود توسط کمپانی سیسکو تولید و عرضه گردیده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسند.

فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 از سری خانواده فایروال 2100 محسوب می شود و انعطاف پذیری بالایی در کسب وکار دارد و یکی از دیوایس های مهم در عملیات شبکه است، زیرا انعطاف پذیری در کسب و کار نیازمند امنیت بالا در شبکه می باشد. زمانی پای فایروال های نسل بعدی یا NGFW به وسط می آید که شما در حال بررسی یک مشکل در شبکه خود بوده و به همین جهت قادر به ارائه خدمات به مشتری خود نیستید.

در این زمان است که فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 که از فایروال های نسل جدید است به صورت کاملا یکپارچه و متمرکز تهدیدات را مدیریت و از شبکه شما در برابر تهدیدات پیشرفته محافظت می کند و همچنین موجب بهبود کارایی مدیریت فناوری اطلاعات و کاهش هزینه کل می گردد.

منبع: قیمت و خرید فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9

mahshid بازدید : 5 یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرورهای شبکه، دستگاه های ارایه دهنده خدمات به کلاینت ها یا همان کاربران شبکه هستند که یکی از مهمترین وظایف شبکه را بر عهده دارند چرا که اگر این دستگاه به مشکل برخورد کند و از ارایه سرویس خارج شود در این صورت کاربران شبکه با مشکل جدی رو به رو خواهند شد پس یکی از عناصر مهم در یک شبکه سرور ها هستند. این دستگاه ها توسط برندهای مختلف و در مدل های مختلفی به بازار تجهیزات شبکه عرضه می شوند. در این میان سرورهای HP در دنیا بسیار پر طرفدار می باشند. همانطور که گفته شد سرور شبکه یک دستگاه ضروری جهت ذخیره فایل ها، اجرای برنامه ها، بهبود کارایی یا افزایش قابلیت اطمینان در اشتراک گذاری منابع مورد نیاز یک شبکه است. با توجه به عملکردها و ویژگی های مختلف، انتخاب سرور مناسب ممکن است کار سختی به نظر بیاید، اما ما سعی داریم با درکی از دانش ابتدایی از سرورهای شبکه، آن را ساده تر کنیم. 

منبع: سرور

mahshid بازدید : 5 یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فایروال ابری یا FwaaS چگونه کار می کند:

فایروال به عنوان یک سرویس و ارائه دهنده راه حل NGFW، ترافیک شبکه را فیلتر می کند تا از سازمان ها در برابر تهدیدات داخلی و خارجی محافظت کند. همراه با ویژگی‌های فایروال سنتی مانند فیلتر کردن بسته‌ها، نظارت بر شبکه، امنیت پروتکل اینترنت (IPsec)، پشتیبانی از لایه سوکت‌های امن شبکه خصوصی مجازی (SSL VPN) و ویژگی‌های نقشه‌برداری پروتکل اینترنت (IP) همراه است. فایروال ابری یا FwaaS همچنین دارای قابلیت‌های بازرسی محتوای عمیق‌تری است که شامل توانایی شناسایی حملات بدافزار و سایر تهدیدها می باشد.

منبع: فایروال ابری یا FWaaS چیست

mahshid بازدید : 4 یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فایروال فورتی نت Fortigate FG-80D یک دستگاه امنیتی فشرده، مقرون به صرفه و یکپارچه است که UTM متصل Fortinet را ارائه می دهد. ایده آل برای مشاغل کوچک، از راه دور، تجهیزات محل مشتری (CPE) و شبکه های خرده فروشی، این لوازم امنیت شبکه، اتصال و عملکرد مورد نیاز شما را ارائه می دهند.

این محصول پر کاربرد توسط کمپانی معتبر فورتینت طراحی و تولید شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. سخت افزارهای امنیتی یكپارچه فورتی گیت محصولاتی قوی و كارامد می باشند. در شبكه های بزرگ كه ترافیك اینترنت آنها بالا است می تواند یك محافظ قدرتمند در برابر تمامی تهدیدات به شمار آید. فورتی گیت به تنهایی می تواند تمامی نیازهای مدیران شبكه ها را از هر لحاظ تامیین كند.

فایروال فورتی گیت با امكاناتی بی نظیر، شما را در راهبری هرچه بهتر شبكه ی خود یاری می دهد. شما دیگر نگران تهدیدات امنیتی بیرون از شبكه ی خود نیستید، چرا كه فورتی گیت با دارا بودن آنتی ویروس و فایروال كه به صورت Integrate با یكدیگر كار می كنند دیگر جای نگرانی ای برای شما باقی نمی گذارد.

مئبع: قیمت و خرید فایروال فورتی نت Fortigate FG-80D

mahshid بازدید : 5 یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نحوه تست کابل شبکه LAN:

زمانی که کابل های شبکه دارای مشکلاتی میشوند این مشکلات سبب ایجاد اختلال در اتصال دستگاه شما خواهند شد. در زمان استفاده از تستر کابل، کاربران می توانند بررسی کنند که آیا کابل سیگنال مناسبی را ارسال می کند یا خیر. اگر تستر در دسترس ندارید، کابل LAN را برای آسیب فیزیکی بررسی نمائید و یا سیگنال های اتصال را در دستگاه های خود بررسی کنید.

 

برای بررسی کابل های شبکه باید موارد زیر را اجرا کنید :

  • یک تستر کابل اترنت را در نظر بگیرید. اگر مشاهده کردید که کابل LAN شما سیگنالی را ارسال نمی کند، این تسترها می توانند خرابی و یا سالم بودن کابل شما را تأیید کند. در حالی که تسترهای کابل مشابه یکدیگر هستند، ممکن است دستورالعمل های متفاوتی داشته باشند. بنابراین دستورالعمل های مربوط به هر محصولی را که استفاده می کنید مطالعه کنید.
  • تستر کابل ممکن است دارای جک ورودی و گیرنده در یک قطعه باشد، به این صورت که به تستر دو تکه نیاز ندارید. بعضی از تسترها هر دو گزینه را دارند، درنتیجه در صورت تمایل می توانید کابل را در اتاق هایی و یا قسمت های دیگر از یک مکان نیز اجرا کنید.
  • پیش از استفاده از تستر اطمینان حاصل نمائید که باتری در آن وجود دارد. اکثرا این تستر ها باتری 9 ولتی مصرف می کنند..

منبع: نحوه تست کابل شبکه LAN

mahshid بازدید : 4 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرور اچ پی DL360 GEN11 از جدید ترین محصولات کمپانی بزرگ و قدرتمند HP است. این محصول از سری سرورهای DL که یکی از محبوبترین مدل های موجود در بازار جهانی تجهیزات شبکه است. سرور اچ پی DL360 GEN11  از عملکرد و کارایی بی نظیری برخوردار است.

این محصول بی نظیر از قابلیت مقیاس پذیر و توسعه پذیر برخوردار است که یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط های کاری گوناگون از جمله: ذخیره سازی نرم افزاری، رمزگذاری ویدیو و برنامه های مجازی که به ظرفیت ذخیره سازی زیاد و پهنای باند ورودی/خروجی و حافظه مورد استفاده قرار میگیرد.

سرور اچ پی DL360 GEN11 مجهز به پردازنده‌های مقیاس‌ پذیر نسل چهارم Intel® Xeon® می‌باشد که حداکثر 60 هسته با توان 350 وات و 16 DIMM را برای حداکثر 8 ترابایت حافظه DDR5 با پهنای باند بالا تا 4800 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.چیپست مجموعه‌ای از تراشه است که نقش رابط بین CPU اینتل و زیر سیستم را فراهم می‌کند.

چیپست به وسایل الکترونیکی اجازه می‌دهد تا با رم، پردازنده و دستگاه‌های ورودی / خروجی تعامل داشته باشند. چیپست هسته اصلی مادربرد است. CPU مادربرد، حافظه، دستگاه اصلی ورودی/خروجی و پشتیبانی از کارت توسعه همگی به چیپست بستگی دارند. در این سرور از چیپست Intel C741 با iLO 6 ASIC استفاده می‌شود.

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی DL360 GEN11

mahshid بازدید : 4 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ویژگی های سوئیچ سیسکو سری 2960S:

این سوئیچ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های قدرتمندی است که عملکرد، امنیت و قابلیت مدیریت شبکه را بهبود می‌بخشند. در زیر، برخی از ویژگی‌های سوئیچ سیسکو سری 2960S را بررسی می‌کنیم:

  • عملکرد بالا: سوئیچ 2960S دارای پردازنده قدرتمندی است که قابلیت انتقال ترافیک با سرعت بالا را فراهم می‌کند. این سوئیچ قادر است سرعت‌های 10/100/1000 Mbps را پشتیبانی کند و امکان انتقال ترافیک شبکه را با کیفیت و کارایی بالا فراهم می‌کند.
  • پشتیبانی از استانداردهای پیشرفته: سوئیچ 2960S از استانداردهای پیشرفته شبکه مانند IPv6، Quality of Service (QoS)، و Spanning Tree Protocol (STP) پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها به شبکه امکان می‌دهند تا با سرعت بالا و با کیفیت بالا عمل کنند و به صورت هوشمندانه به ترافیک شبکه پاسخ دهند.
  • پشتیبانی از تکنولوژی FlexStack: سوئیچ 2960S از تکنولوژی FlexStack برای ترکیب چندین سوئیچ به صورت استک (Stack) استفاده می‌کند. این تکنولوژی به شما امکان می‌دهد تا سوئیچ‌ها را در یک تراکم فیزیکی و منطقی ترکیب کنید و عملکرد و قابلیت اطمینان شبکه را بهبود بخشید.
  • امنیت پیشرفته: سوئیچ 2960S امکانات امنیتی پیشرفته‌ای را فراهم می‌کند. این شامل قابلیت‌هایی مانندAccess Control Lists (ACLs) ، 802.1X، و دسترسی مبتنی بر نقش (Role-Based Access Control) است. با استفاده از این امکانات، شما می‌توانید شبکه خود را در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کرده و دسترسی به منابع شبکه را کنترل کنید.
  • مدیریت شبکه: سوئیچ 2960S از ابزارهای مدیریت شبکه مانند Cisco Prime Infrastructure، Cisco Network Assistant و Command-Line Interface (CLI) پشتیبانی می‌کند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا سوئیچ را به صورت مرکزی مدیریت کنید، ترافیک شبکه را نظارت کنید و تنظیمات و پیکربندی‌های مورد نیاز را اعمال کنید.

منبع: سوئیچ سیسکو سری 2960S

mahshid بازدید : 2 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

موتور روتاری DTE اندو بی سیم EndoMatic یا همان اپکس فایندر و روتاری بی سیم وودپیکر ساخت کشور چین می باشد که در بازار تجهیزات دندانپزشکی به فروش میرسد. محصولات وودپیکر امروز یکی از شناخته ترین تجهیزات در زمینه دندانپزشکی به حساب می آید. این محصولات جزء لوازم و تجهیزات مورد نیاز اندو دانتیکس در دندانپزشکی های پیشرفته تبدیل شده است.

دقت بالای این محصولات وودپیکر و همچنین استانداردهای لازم از جمله تاییده های CE اروپا و یکی از دستگاه های مهم در درمان ریشه اپکس فایندر است. موتور روتاری DTE یا همان اپکس فایندر ها برای اندازه گیری طول ریشه و بررسی کانال کاربرد دارند و مکمل دستگاه رادیوگرافی هستند.

از ویژگی های دستگاه موتور روتاری DTE اندو بی سیم EndoMatic می‌توان به 9 برنامه‌ پیش فرض اشاره کرد این دستگاه قابلیت کار با انواع فایل ها را برای کاربر فراهم می سازد. از قابلیت کالیبراسیون خودکار برخوردار است. همچنین دارای ویژگی برگشت خودکار می باشد و جالبترین نکته در این دستگاه این است که در صورت عدم استفاده از دستگاه، به صورت خودکار خاموش می شود.

روتاری ها دارای فایل های منعطف برای وارد شدن به داخل کانال و تخلیه ی آن هستند. این دستگاه دارای انواع مختلفی ست که در این نوشتار قصد داریم موتور روتاری DTE اندو بی سیم EndoMatic را بررسی کنیم.

منبع: قیمت و خرید موتور روتاری DTE اندو بی سیم EndoMatic

mahshid بازدید : 2 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

موتور روتاری متابایومد EQ-M  یک دستگاه با موتور سوئیسی است که در بازار تجهیزات دندانپزشکی به فروش میرسد. ART Motion یک مفهوم جدید از کنترل موتور است که با تقسیم نیروها به چندین روش، بار روی فایل و کانال ریشه را کاهش می دهد. که مقاومت در برابر شکستگی فایل را تا 25 درصد افزایش می دهد .

زمانی که پوسیدگی های ایجاد شده در سطح دندان به موقع درمان نشود. می تواند به کانال دندان انتقال پیدا کند، که در نهایت منجر به ملتهب شدن پالپ دندان می شود. در این صورت برای برطرف نمودن پوسیدگی و برداشتن التهابات موجود در کانال دندان نیاز به درمان ریشه دندان می باشد. اندودانتیکس یا همان درمان ریشه به افزایش طول عمر دندان و برطرف نمودن درد و التهابات دندان منجر می شود.

در این روش درمانی از ابزارها و تجهیزات مخصوصی استفاده می شود، که یکی از پرکاربردترین آن ها دستگاه موتور روتاری متابایومد EQ-M است که کاربرد بسیار زیادی در رمان ریشه دندان دارند. معمولا این دستگاه ها انعطاف پذیر بوده و می توانند سرعت درمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند

منبع: قیمت و خرید موتور روتاری متابایومد مدل EQ-M

mahshid بازدید : 4 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ویژگی های کلی سوئیچ های Cisco Business 350 Series:

  • سادگی: از داشبورد بصری برای خودکارسازی استقرار، نظارت و مدیریت چرخه عمر سوئیچ های خود استفاده کنید.
  • امنیت: امنیت فراگیر به محافظت از شبکه شما و حریم خصوصی مشتریان شما کمک می کند.
  • کارایی: پورت های گیگابیتی، چند گیگابیتی و 10G و عملکرد سرعت سیم، پایه محکمی برای شبکه کسب و کار کوچک فراهم می کند.
  • انعطاف پذیری: انباشتگی واقعی به شما امکان می دهد که حداکثر چهار سوئیچ را دریافت کنید و از همه به عنوان یک دستگاه واحد با مدیریت و کنترل یکپارچه عمل می کنند.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو CBS350-24S-4G

mahshid بازدید : 3 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

معرفی سرور اچ پی DL380 Gen11:

فرم فکتور در نظر گرفته شده برای طراحی سرور اچ پی DL380 GEN11 از 2 نوع LFF و SFF می باشد. سرورهای 2.5 اینچی قادر به پشتیبانی از حداکثر 26 عدد هارد دیسک و اس اس دی SFF، و سرورهای 3.5 اینچی قادر به پشتیبانی از 12 عدد SSD و هارد دیسک LFF خواهند بود.

سرور اچ پی DL380 GEN11 از 2 سی پی یو از پردازنده های مقیاس پذیر نسل چهارم اینتل با حداکثر 60 هسته به ازای هر پردازنده و در سری گلد و پلاتینیوم (4th Generation Intel Xeon Scalable Processor Family (Platinum & Gold)) پشتیبانی می کند. این سرور از 32 اسلات برخوردار است، در نتیجه هر پردازنده قادر به پشتیبانی از 16 عدد اسلات رم از نسل DDR5 و از نوع RDIMM می باشد.

حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده برای حافظه های رم 8 ترابایت برابر (با فرکانس 4800 مگاهرتز) است. بهتر است بدانید رم های RDIMM باید در کنار رم های هم نوع و جنس خود قرار بگیرند. منبع مورد نیاز قطعات موجود در این دستگاه به وسیله استفاده از پاور های Low Halogen پلاتینیوم و تیتانیوم با مقدارهای 800، 1000 و 1600 وات تامین خواهد شد.

سرور اچ پی DL380 G11 از 7 فنِ هات پلاگ برخوردار است که هوای گرم داخل سرور را به بیرون هدایت می کند و به متعادل سازی هوای داخل سرور کمک می کند. جالب است بدانید که این فن ها قابلیت نصب و تعویض بدون خاموش کردن سرور را دارند.

سرور اچ پی DL380 G11 توسط HPE GreenLake پشتیبانی می شود تا مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات را در کل مجموعه هیبریدی شما ساده کند. با نظارت و مدیریت 24×7، کارشناسان ما کارهای سنگین را برای مدیریت محیط شما با خدماتی که در راه حل های مبتنی بر مصرف تعبیه شده است انجام می دهند.

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی DL380 G11

mahshid بازدید : 4 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مشخصات فنی ماژول فیبر نوری سیسکو:

پورت های SFP که در روتر ها و سوئیچ ها وجود دارند، پورت هایی هستند که این ماژول به آن ها اتصال می یابد و عملیات انتقال داده را اعمال می کند.

ماژول فیبر نوری سیسکو علاوه بر پورت SFP که در دستگاه های سیسکو وجود دارد، بر روی پورت SFP دستگاه های میکروتیک و سایر برندها نیز قابل اتصال است.

ماژول فیبر نوری سیسکو مذکور مطابق با استاندارد IEEE802.3z کار می کند. بنابراین می توان گفت که توانایی عملکرد آن تا مسافت ۱۰ کیلومتری در شبکه های فیبر نوری تک مود (Single Mode) می باشد. ظرفیت داده هایی که این دستگاه می تواند منتقل کند یک گیگا بایت می باشد.

در همه روترها و سوئیچ هایی که پورت SFP دارنداین دستگاه قابل استفاده است. این کانکتور طوری طراحی شده است که هنگامی که روتر یا سوئیچ روشن است نیز می توان کانکتور را به آن ها وصل کرد و نیازی نیست دستگاه خاموش شود.

انواع ماژول فیبر نوری سیسکو:

معروف ترین و عمده ترین ماژول های فیبر نوری سیسکو که در حال حاضر در تجهیزات زیرساخت ارتباطی برای فیبر نوری به عنوان یک فرستنده و گیرنده (Transceiver) به کار گرفته می شوند ماژول فیبر نوری سیسکو XFP و SFP می باشند.

این ماژول ها دارای کیفیت مطلوبی بوده و همچنین در مقایسه با محصولات مشابه مقرون به صرفه نیز میباشند.

منبع: ماژول فیبر نوری سیسکو

mahshid بازدید : 3 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ویژگی های سوئیچ سیسکو سری 2960S:

این سوئیچ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های قدرتمندی است که عملکرد، امنیت و قابلیت مدیریت شبکه را بهبود می‌بخشند. در زیر، برخی از ویژگی‌های سوئیچ سیسکو سری 2960S را بررسی می‌کنیم:

سوئیچ سیسکو سری 2960S

  • عملکرد بالا: سوئیچ 2960S دارای پردازنده قدرتمندی است که قابلیت انتقال ترافیک با سرعت بالا را فراهم می‌کند. این سوئیچ قادر است سرعت‌های 10/100/1000 Mbps را پشتیبانی کند و امکان انتقال ترافیک شبکه را با کیفیت و کارایی بالا فراهم می‌کند.
  • پشتیبانی از استانداردهای پیشرفته: سوئیچ 2960S از استانداردهای پیشرفته شبکه مانند IPv6، Quality of Service (QoS)، و Spanning Tree Protocol (STP) پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها به شبکه امکان می‌دهند تا با سرعت بالا و با کیفیت بالا عمل کنند و به صورت هوشمندانه به ترافیک شبکه پاسخ دهند.
  • پشتیبانی از تکنولوژی FlexStack: سوئیچ 2960S از تکنولوژی FlexStack برای ترکیب چندین سوئیچ به صورت استک (Stack) استفاده می‌کند. این تکنولوژی به شما امکان می‌دهد تا سوئیچ‌ها را در یک تراکم فیزیکی و منطقی ترکیب کنید و عملکرد و قابلیت اطمینان شبکه را بهبود بخشید.
  • امنیت پیشرفته: سوئیچ 2960S امکانات امنیتی پیشرفته‌ای را فراهم می‌کند. این شامل قابلیت‌هایی مانندAccess Control Lists (ACLs) ، 802.1X، و دسترسی مبتنی بر نقش (Role-Based Access Control) است. با استفاده از این امکانات، شما می‌توانید شبکه خود را در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کرده و دسترسی به منابع شبکه را کنترل کنید.
  • مدیریت شبکه: سوئیچ 2960S از ابزارهای مدیریت شبکه مانند Cisco Prime Infrastructure، Cisco Network Assistant و Command-Line Interface (CLI) پشتیبانی می‌کند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا سوئیچ را به صورت مرکزی مدیریت کنید، ترافیک شبکه را نظارت کنید و تنظیمات و پیکربندی‌های مورد نیاز را اعمال کنید.

 

منبع:  سوئیچ سیسکو سری 2960S

mahshid بازدید : 3 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

روزانه افراد زیادی به دنبال پیدا کردن حملات پیچیده ای هستند که موجب نفوذ هکرها یا تهدیدات به سازمان و سرقت اطلاعات ارزشمندشان شده است. در عین حال، باید سرعت و ظرفیت شبکه خود را افزایش دهید تا با گسترش برنامه‌ها و دستگاه‌های جدید، سازگار باشید.

برای دفاع کافی در برابر تهدیدات در چنین طیف گسترده ای از برنامه ها و دستگاه ها، بدون کاهش سرعت شبکه شما، به یک دستگاه فایروال نسل بعدی/edge (NGFW) با کارایی بالا برای بازرسی عمیق، دید و کنترل نیاز دارید. این محصول با کیفیت تمام موارد مورد نیاز را به شما ارائه می دهد و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

فایروال فورتی نت Fortigate FG-1500D یکی از جدیدترین فایروال های فورتی گیت نسل جدید (NGFW) از سری D بوده و توسط کمپانی فورتی نت تولید گردیده است. این فایروال فورتی نت به شبکه شما کمک می کند تا همان طور که گفته شد، امنیت و سرعت مورد نیاز شما را در سراسر شبکه برقرار سازد و شما را با برنامه های جدید سازگار کند.

فایروال فورتی نت Fortigate FG-1500D حفاظت از تهدید با عملکرد بالا را برای شرکت های متوسط ​​تا بزرگ ارائه می دهد و ارائه دهندگان خدمات، با انعطاف پذیری برای استقرار در اینترنت یا لبه ابری، در مرکز داده، بخش های اصلی یا داخلی چندین رابط با سرعت بالا، تراکم پورت بالا، امنیت پیشرو در صنعت و کارایی و توان بالای سری 1500D شبکه شما را متصل و ایمن نگه می دارد..

منبع: قیمت و خرید فایروال فورتی نت Fortigate FG-1500D

mahshid بازدید : 3 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

برخی از مدل های سوئیچ 2960 در پارت نامبر خود دارای حرف P هستند. این سوئیچ های سیسکو دارای قابلیت POE بوده و از فن آوری Power over Ethernet استفاده می کنند. با استفاده از یک سوئیچ شبکه PoE دار، اتصال شبکه و منبع تغذیه PD (دستگاه تأمین شده)، می تواند هر دو به طور کارآمد از طریق کابل اترنت تحقق یابد. در حال حاضر انواع مختلفی از سوئیچ سیسکو با قابلیت PoE در بازار تجهیزات شبکه موجود هستند. بر اساس تعداد پورت، این سوئیچ ها به 8، 12، 24، 48 پورت تقسیم می شوند. همچنین این سوئیچ ها در دو نوع مدیریتی و غیر مدیریتی نیز موجود می باشند.

سوئیچ های سری Cisco Catalyst 2960 با قدرت از طریق اترنت PoE، اعضای جدید سوئیچ های مستقل با پیکربندی ثابت سری Cisco Catalyst 2960 هستند که برای شبکه های شرکت های سطح پایین، بازارهای متوسط و شعبه های کوچک می باشند. این سری شامل دو سوئیچ Cisco Catalyst 2960 POE و Cisco Catalyst 2960 PD است که برق را از طریق یک پورت ورودی PoE از یک دستگاه PoE بالادستی دریافت می کند. Cisco Catalyst 2960 Series With PoE امکان اتصال به دستگاه های دارای اترنت همانند تلفن های IP سیسکو، نقاط دسترسی بی سیم و دوربین های ویدئویی را فراهم می کند. سیسکو کاتالیست سری 2960 با مدل های POE از POE پیش استاندارد سیسکو پشتیبانی می کند و با استاندارد IEEE 802.3af سازگار است.

برای مثال Cisco Catalyst 2960-24LT-L دارای 24 پورت 10/100 مگابیت بر ثانیه با 8 پورت همزمان با 1 درگاه PoE با قدرت کامل است و Cisco Catalyst 2960-8TT-L دارای هشت پورت 10/100 با یک پورت وروی 10/100/1000 PoE است. این سوئیچ نیازی به منبع تغذیه ندارد و برق را از طریق Uplink از یک سوئیچ PoE بالادستی دریافت می کند و انعطاف پذیری و در دسترس بودن استقرار را فراهم می کند. برای سیم کشی و کاربردهای محدودیت فضا ایده آل است. آداپتور برق و سیم برق اختیاری هستند و ممکن است جداگانه خریداری شوند.

PoE نیاز به برق دیواری برای هر دستگاه که دارای PoE است را از بین می برد و هزینه کابل ها و مدارهای الکتریکی اضافی در صورتی که نیاز به استقرار تلفن IP و WLAN ضروری بود، حذف می شود. سوئیچ های PoE همچنین نیاز به انژکتورهای برق و دهانه های میانی PoE برای تغذیه دستگاه های IP را برطرف می کنند. جدول سیسکو قدرت کاتالیست روی سوئیچ های اترنت POE به صورت مختصر است.

منبع: سوئیچ سیسکو سری 2960 POE

mahshid بازدید : 2 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کابل کنسول USB سیسکو سبب تبدیل پورت LAN به پورت USB می گردد. بدین منظور از این کابل و یا مبدل برای جابجایی اطلاعات و نصب برنامه بر روی دستگاه استفاده می شود. مدیریت این کابل از طریق پورت RJ45 در کامپیوتر انجام میگردد.

این کابل ها طوری طراحی شده اند که از قطعی زودهنگام کابل جلوگیری کرده و فضای کمتری را اشغال می کند. لازم به ذکر است این کابل ها با اکثر سوئیچ های سیسکو سازگار بوده و یک طرف آن که دارای سوکت RJ45  است که به پورت کنسول روتر یا سوئیچ متصل می شود و یک سر دیگر آن به پورت USB کامپیوتری متصل می شود که قرار است روتر یا سویچ را پیکر بندی کند.

تجهیزات سیسکو به ویژه سویچ ها و روترهای این شرکت در پشت دستگاه یک پورت به عنوان پورت کنسول یا Management Port دارند. برای اینکه بتوانید به کنسول دستگاه متصل شوید از این کابل که به عنوان کابل کنسول یا USB Roll Over Cable معروف است استفاده می شود.

منبع: قیمت و خرید کابل کنسول سیسکو CAB CONSOLE USB

mahshid بازدید : 2 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دستگاه ایریگیشن سونیک EQ-S به فارسی به معنای آبیاری است با قابلیت تمیز کردن قوی در اندازه جمع و جور برای دسترسی به کانال های منحنی ایده آل است، جریان فعال منحصر به فرد این دستگاه نیروی قوی تری ایجاد می کند تا تمیز کردن موثر را تضمین کند.

فرو رفتگی در امتداد نوک و حرکت خلاف جهت عقربه های ساعت فشار کمتری را به سوراخ آپیکال وارد می کند تا ایمنی و عملکرد بهتری داشته باشد. این دستگاه که از مواد با کیفیت ساخته شده است، تنها 43 گرم وزن دارد و عمر باتری آن 9 ساعت است.

حرکت چرخشی و عمودی سر دستگاه ایریگیشن سونیک EQ-S به صورت کنگره شکل طراحی شده است و در جهت عقربه های ساعت حرکت می کند و جریان آب به صورت 3 بعدی ناحیه کانال ریشه را شستشو می دهد. شکل و طراحی ایده آل سر این دستگاه باعث افزایش قدرت این دستگاه شده است که جریان آب در کانال های کوچک را افزایش می دهد.

شکل و طراحی منحصر به فرد دستگاه ایریگیشن سونیک EQ-S نیروی قوی تری ایجاد می کند که جریان را در کانال های کوچک افزایش می دهد. شما میتوانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی راستین هسته سلامت تهییه کنید.

منبع: قیمت و خرید دستگاه ایریگیشن سونیک مدل EQ-S

mahshid بازدید : 5 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تفاوت اینترنت پوینت تو پوینت و مولتی پوینت:

اصلی ترین تفاوت  این دو روش اتصال، امنیت و سرعت آن ها است. شبکه اینترنتی نقطه به نقطه به عنوان یک اینترنت سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع روش اتصال سرعت بالایی دارد ولی در روش اتصال مالتی پوینت شما دارای سرعتی بسیار زیاد، حدود 1Gbps هستید.

در شبکه های Point To Point به دلیل اتصال تنها میان دو نقطه، شما از امنیت بیشتری برخوردار هستید زیرا نقاط اتصال مشخص شده هستند، اما دراتصال Multipoint to point امکان برقراری امنیت کمتر است و احتمال هک شدن بالا می رود.

به همین علت برای جلوگیری از هک شدن و پیدایش مشکل باید از پسوردهای سخت و پیچیده استفاده کنیم. تنها این نکته را در نظر داشته باشید که تجهیزات رادیویی وایرلس و آنتن وایرلس باید در بالاترین نقطه ساختمان و محل مورد نظر شما قرار بگیرد.

منبع: چگونه اتصال Multipoint to Point برقرار سازیم

mahshid بازدید : 5 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

NAT (Network Address Translation) روشی برای حفاظت از آدرس IP است. NAT آدرس های IP موجود در یک شبکه داخلی(private) را به یک آدرس IP واحد ترجمه می کند. در واقع NAT، آی پی Private در شبکه ی داخلی را به IP Public برای استفاده در اینترنت تبدیل می کند. این آدرس (Public) اغلب توسط روتر مورد استفاده قرار می گیرد که pc ها را به اینترنت متصل می کند.

روتر می تواند به یک مودم DSL، مودم کابلی، خط T1 یا حتی مودم dial-up متصل شود. هنگامی که دستگاه های دیگر در اینترنت سعی در دسترسی به شبکه داخلی (محلی) شما را دارند، آنها فقط آدرس IP روتر را مشاهده می کنند. این یک سطح امنیتی را ایجاد می کند، زیرا روتر می تواند به عنوان فایروال پیکربندی شود و فقط به سیستم های مجاز اجازه دهد تا به سیستم های داخل شبکه شما دسترسی پیدا کنند.

 منبع: NAT چیست و چه کاربردی دارد؟ به همراه ویدئو

mahshid بازدید : 5 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ساختار کابل شبکه:

  1. مغزی کابل شبکه: از اصلی ترین بخش یک کابل شبکه مغزی آن است  که به وسیله روکش کابل احاطه شده است. این مغزی رسانا است و وظیفه آن انتقال اطلاعات و دیتا در داخل شبکه است.
  2. روکش خارجی کابل شبکه: این روکش از رشته سیم های درون کابل در برابر عوامل محیطی مانند سرما، گرما و ... محافظت می کند.
  3. تفکیک کننده یا Cross-Web یا عایق : این بخش به صورت پلاستیکی برای جلوگیری از نویز درون کابل قرار دارد و زوج ها را از یکدیگر جدا می کند.
  4. لایه محافظ یا شیلد: لایه ای محافظ برای کاهش نویز در کابل شبکه با توجه به نوع کابل در شکل های مختلف از جنس پلاستیک و فویل است.

منبع: کابل شبکه

منبع: 

mahshid بازدید : 5 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 با پیشرفت فناوری، سرورهای شبکه به طور فزاینده ای پیچیده و قدرتمند شده اند. آنها نه تنها هسته معماری های شبکه مدرن هستند، بلکه زیربنایی هستند که از عملیات تجاری و کامپیوتر ابری پشتیبانی می کنند. طیف گسترده ای از سرورهای شبکه که از فاکتورهای شکلی مختلف، معماری مجموعه دستورالعمل ها و تعداد پرذازنده ها گرفته تا سرورهایی که برای برنامه های خاص طراحی شده اند و نیازهای متنوع کاربران را برآورده می کنند، وجود دارد. همان طور که تقاضای تجاری و فناوری تکامل می یابد، سرورهای شبکه به پیشرفت خود ادامه می دهند و خدمات ایمن، قابل اعتماد و انعطاف پذیر را به کاربران ارائه می دهد. همچنین یکی از عوامل رشد در تجارت، استفاده از سرور شبکه است که بر اساس درخواست کاربر به راحتی از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

منبع: سرور

mahshid بازدید : 5 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

این سوئیچ‌ شبکه گزینه‌های مدیریتی انعطاف‌پذیر، قابلیت‌های امنیتی جامع و ویژگی‌های مسیریابی استاتیک لایه 3 را بسیار فراتر از سوئیچ‌های غیرمدیریتی، با هزینه کمتری نسبت به سوئیچ‌های مدیریتی، ارائه می‌کنند.

این سوئیچ شبکه با نام تجاری (Cisco Business 250 Switch ،16 10/100/1000 PoE+ ports with 120W power budget ،2 Gigabit SFP ) سوئیچ شبکه ای قدرتمند است که دارای 16 پورت 10/100/1000 و 2 پورت SFP می باشد.

این سوئیچ سیسکو، یک سوییچ تجاری می باشد که دارای حافظه DRAM رم 512 مگابایت و حافظه فلش 256 مگابایتی در زمان ترافیک شبکه، با نگهداری داده ها تا زمان آزاد شدن منابع عملکرد خوبی را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که این سوئیچ از فناوری Power Over Ethernet (PoE) با توان 120 وات پشتیبانی می کند.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو CBS250-16P-2G

mahshid بازدید : 5 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرور Single CPU یا سرور Dual CPU؟ کدام سرور را انتخاب کنیم؟

با توجه به پیشرفتی که امروزه سرورهای تک پردازنده دارند، شما می توانید دستورات سنگین را نیز اجرا کنید ولی این موضوع وابسته به نوع پردازنده شما می باشد. پیکربندی سرورها با توجه به نیاز شما متفاوت می باشد، از این رو می توان استفاده از سرور Single CPU را به دسته سطح پایین، سطح متوسط و سطح پیشرفته تقسیم بندی کرد؛

  • کاربرد سرور تک پردازنده در سطح پایین: برای سازمان های کوچک و یا اجرای برنامه های عمومی می توانید از سرور تک پردازنده سطح پایین استفاده کنید. برنامه های عمومی همچون سرور ایمیل برای چند کاربر.
  • کاربرد سرور تک پردازنده در سطح متوسط: سطح متوسط سرورهای تک پردازنده توانایی انجام موارد قبلی را دارند و علاوه بر آن خدمات متنوع دیگری را نیز می توانند ارائه دهند. معمولا برای فروشگاه های اینترنتی متوسط و یا بازی های آنلاین و یا سرورهای همکار در برخی سازمان ها به تبادل اطلاعات بپردازند.
  • کاربرد سرور تک پردازنده در سطح پیشرفته: اگر هزینه برایتان اهمیت زیادی ندارد، سرورهای تک پردازنده در سطح پیشرفته را انتخاب کنید، زیرا کارایی این دسته بسیار فراتر از موارد قبلی بوده و شما توانایی شبیه سازی علمی، محاسبات آماری را دارید. همچنین می توانید برای وب سایت ها و فروشگاه های بزرگ بر روی سرورهای قوی مورد استفاده قرار دهید. مزیت این دسته امکان ایجاد یک واحد با یک سرور چند منظوره است.

سرورهای دو پردازنده نیز برای کسب و کارهایی مناسب است که شما برنامه های فشرده مانند محاسبات و شبیه سازی علمی انجام می دهید. معمولا در مکان هایی که دارای پایگاه های داده های بزرگ هستند و نیازمند اجرای همزمان چند دستور با یکدیگر در آن ها وجود دارد، از این سرورها استفاده می شود و ترجیحا پردازنده هایی که دارای چند هسته هستند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

سرورهای دو پردازنده دارای قدرت پردازش بالایی هستند که می توانند چند پایگاه داده را در یک واحد مدیریت کنند. به طور کلی، هنگام انتخاب سرورها برای مرکز داده خود، باید حجم کاری مورد انتظار خود را محدود بر بهینه سازی حجم کاری در نظر بگیرید. اگر تقاضا برای پردازش داده ها بسیار زیاد است، مانند مراکز داده مالی و بانکی، توصیه می شود سرورهای Multi CPU یا Dual CPU را انتخاب کنید.

منبع: تفاوت سرور Single CPU و Dual CPU

mahshid بازدید : 5 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ماژول سیسکو ساخته شده توسط برند معتبر و جهانی سیسکو یکی از بهترین و باکیفیت ترین ماژول ها می باشد. این ماژول ها با اکثر روترها و سوئیچ ها سازگار هستند و به راحتی بر روی تجهیزات از برندهای مختلف نیز نصب خواهند شد. کیفیت عالی و طول عمر زیاد، ماژول سیسکو را به بهترین انتخاب برای متخصصان تبدیل کرده است.
ماژول ها در واقع یک قطعه ی نسبتا فشرده هستند که جزیی از یک دستگاه بزرگ تر می باشند. ماژول ها به گونه ای طراحی و تولید می شوند که به صورت جداگانه نصب شده، به صورت جداگانه جابه جا می شوند و به صورت جداگانه نیز تحت سرویس و تعمیر قرار گیرند و با نصب هر ماژول یک قابلیت به قابلیت دستگاه اصلی اضافه خواهدشد.

منبع: ماژول سیسکو

mahshid بازدید : 5 یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرور اچ پی DL560 G9 برای محیط های مجازی و حجم کاری و تجاری مهم که نیاز به ظرفیت محاسباتی قدرتمند و کوچک دارند، مناسب می باشد. ابعاد این سرور U2 می باشد و عملکرد، مقیاس پذیری و توسعه پذیری عالی را ارائه می دهد. سرور DL560 Gen9، یک سرور 4 سوکت با تراکم بالا برای محاسبه حجم های کاری چندگانه با جدیدترین تکنولوژی می باشد. همچنین این سرور عملکرد عالی را با قیمتی پایین ارائه می دهد.

سرور DL560 Gen9 با پشتیبانی از جدیدترین پردازنده های Intel Xeon E5-4600 v3 ، پاور پردازشی ، ظرفیت ذخیره سازی بیشتر، افزایش پهنای باند ورودی/خروجی (I/O) حداکثر هفت اسلات PCIe Gen 3.0، حداکثر 3 ترابایت حافظه، به علاوه هوشمندی و مدیریت آسان خودکار با HPE OneView و HPE iLO 4 را ارائه می دهد و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی DL560 G9

mahshid بازدید : 6 یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ویژگی های سرور اچ پی چیست؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا سرور HP؟ چرا سرورهای HP بهترین می باشند؟ سرورهای اچ پی به دلایل زیر بسیار مناسب هستند. سرورها محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند و خدمات بی شماری عرضه می کنند، از جمله این خدمات به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • نصب و راه اندازی آسان
  • مقیاس پذیری بالایی دارند
  • قدرت پردازش بالا با افزایش CPU و RAM جهت مدیریت بار کاری شبکه
  • قابلیت اطمینان از بابت در دسترس بودن سیستم های حیاتی آنلاین
  • همکاری بین کارکنان با دسترسی به منابع شبکه مشترک

منبع: سرور اچ پی

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 782
  • بازدید سال : 3,736
  • بازدید کلی : 3,736