loading...
وبلاگ نویسی
mahshid بازدید : 9 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرور Single CPU یا سرور Dual CPU؟ کدام سرور را انتخاب کنیم؟

با توجه به پیشرفتی که امروزه سرورهای تک پردازنده دارند، شما می توانید دستورات سنگین را نیز اجرا کنید ولی این موضوع وابسته به نوع پردازنده شما می باشد. پیکربندی سرورها با توجه به نیاز شما متفاوت می باشد، از این رو می توان استفاده از سرور Single CPU را به دسته سطح پایین، سطح متوسط و سطح پیشرفته تقسیم بندی کرد؛

  • کاربرد سرور تک پردازنده در سطح پایین: برای سازمان های کوچک و یا اجرای برنامه های عمومی می توانید از سرور تک پردازنده سطح پایین استفاده کنید. برنامه های عمومی همچون سرور ایمیل برای چند کاربر.
  • کاربرد سرور تک پردازنده در سطح متوسط: سطح متوسط سرورهای تک پردازنده توانایی انجام موارد قبلی را دارند و علاوه بر آن خدمات متنوع دیگری را نیز می توانند ارائه دهند. معمولا برای فروشگاه های اینترنتی متوسط و یا بازی های آنلاین و یا سرورهای همکار در برخی سازمان ها به تبادل اطلاعات بپردازند.
  • کاربرد سرور تک پردازنده در سطح پیشرفته: اگر هزینه برایتان اهمیت زیادی ندارد، سرورهای تک پردازنده در سطح پیشرفته را انتخاب کنید، زیرا کارایی این دسته بسیار فراتر از موارد قبلی بوده و شما توانایی شبیه سازی علمی، محاسبات آماری را دارید. همچنین می توانید برای وب سایت ها و فروشگاه های بزرگ بر روی سرورهای قوی مورد استفاده قرار دهید. مزیت این دسته امکان ایجاد یک واحد با یک سرور چند منظوره است.

سرورهای دو پردازنده نیز برای کسب و کارهایی مناسب است که شما برنامه های فشرده مانند محاسبات و شبیه سازی علمی انجام می دهید. معمولا در مکان هایی که دارای پایگاه های داده های بزرگ هستند و نیازمند اجرای همزمان چند دستور با یکدیگر در آن ها وجود دارد، از این سرورها استفاده می شود و ترجیحا پردازنده هایی که دارای چند هسته هستند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

سرورهای دو پردازنده دارای قدرت پردازش بالایی هستند که می توانند چند پایگاه داده را در یک واحد مدیریت کنند. به طور کلی، هنگام انتخاب سرورها برای مرکز داده خود، باید حجم کاری مورد انتظار خود را محدود بر بهینه سازی حجم کاری در نظر بگیرید. اگر تقاضا برای پردازش داده ها بسیار زیاد است، مانند مراکز داده مالی و بانکی، توصیه می شود سرورهای Multi CPU یا Dual CPU را انتخاب کنید.

منبع: تفاوت سرور Single CPU و Dual CPU

mahshid بازدید : 10 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ماژول سیسکو ساخته شده توسط برند معتبر و جهانی سیسکو یکی از بهترین و باکیفیت ترین ماژول ها می باشد. این ماژول ها با اکثر روترها و سوئیچ ها سازگار هستند و به راحتی بر روی تجهیزات از برندهای مختلف نیز نصب خواهند شد. کیفیت عالی و طول عمر زیاد، ماژول سیسکو را به بهترین انتخاب برای متخصصان تبدیل کرده است.
ماژول ها در واقع یک قطعه ی نسبتا فشرده هستند که جزیی از یک دستگاه بزرگ تر می باشند. ماژول ها به گونه ای طراحی و تولید می شوند که به صورت جداگانه نصب شده، به صورت جداگانه جابه جا می شوند و به صورت جداگانه نیز تحت سرویس و تعمیر قرار گیرند و با نصب هر ماژول یک قابلیت به قابلیت دستگاه اصلی اضافه خواهدشد.

منبع: ماژول سیسکو

mahshid بازدید : 10 یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سرور اچ پی DL560 G9 برای محیط های مجازی و حجم کاری و تجاری مهم که نیاز به ظرفیت محاسباتی قدرتمند و کوچک دارند، مناسب می باشد. ابعاد این سرور U2 می باشد و عملکرد، مقیاس پذیری و توسعه پذیری عالی را ارائه می دهد. سرور DL560 Gen9، یک سرور 4 سوکت با تراکم بالا برای محاسبه حجم های کاری چندگانه با جدیدترین تکنولوژی می باشد. همچنین این سرور عملکرد عالی را با قیمتی پایین ارائه می دهد.

سرور DL560 Gen9 با پشتیبانی از جدیدترین پردازنده های Intel Xeon E5-4600 v3 ، پاور پردازشی ، ظرفیت ذخیره سازی بیشتر، افزایش پهنای باند ورودی/خروجی (I/O) حداکثر هفت اسلات PCIe Gen 3.0، حداکثر 3 ترابایت حافظه، به علاوه هوشمندی و مدیریت آسان خودکار با HPE OneView و HPE iLO 4 را ارائه می دهد و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی DL560 G9

mahshid بازدید : 10 یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ویژگی های سرور اچ پی چیست؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا سرور HP؟ چرا سرورهای HP بهترین می باشند؟ سرورهای اچ پی به دلایل زیر بسیار مناسب هستند. سرورها محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند و خدمات بی شماری عرضه می کنند، از جمله این خدمات به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • نصب و راه اندازی آسان
  • مقیاس پذیری بالایی دارند
  • قدرت پردازش بالا با افزایش CPU و RAM جهت مدیریت بار کاری شبکه
  • قابلیت اطمینان از بابت در دسترس بودن سیستم های حیاتی آنلاین
  • همکاری بین کارکنان با دسترسی به منابع شبکه مشترک

منبع: سرور اچ پی

mahshid بازدید : 8 یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رم سرور اچ پی یکی از اجزای مهم سرور اچ پی است که برای افزایش عملکرد و کارایی سرور استفاده می‌شود. این قطعه معمولاً در سه نوع DDR3 و DDR4 و DDR5 تولید و عرضه می‌شود. همانطور که گفته شد رم سرور اچ پی در انواع مختلفی با ظرفیت‌های متفاوت تولید می‌شود. برای مثال، رم سرور اچ پی با ظرفیت ۸ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت، ۳۲ گیگابایت و حتی ۶۴ گیگابایت در دسترس است. همچنین، برخی ماژول‌های رم سرور اچ پی به صورت دوگانه (Dual Rank) یا چهارگانه (Quad Rank) عرضه می‌شوند که این ویژگی‌ها بر روی عملکرد سرور تأثیر می‌گذارند.

رم سرور اچ پی برای نصب در سرورهای اچ پی طراحی شده است و به طور خاص برای سرورهای اچ پی ProLiant مناسب است. با توجه به اینکه سرورهای اچ پی ProLiant برای کاربردهای مختلفی مانند: فایل سرورها، وب سرورها، سرورهای پایگاه داده و سرورهای ابری استفاده می‌شوند، رم سرور اچ پی با ظرفیت و سرعت مناسب برای هر کاربردی در دسترس است.

منبع: رم سرور اچ پی

mahshid بازدید : 8 یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کابل شبکه در حقیقت مجموعه ای از چند سیم مسی به هم تابیده شده است که روی آن با پلاستیک مرغوب پوشش داده شده است.کابل های شبکه متشکل از 8 سیم با رنگ های مختلف است که 4 رنگِ آن را رنگ های اصلی و چهار رنگِ آن را رنگ های فرعی تشکیل می دهند. رنگ های اصلی شامل رنگ سبز، آبی، نارنجی و قهوه ای و رنگ های فرعی ترکبی از رنگ های اصلی با رنگ سفید است.  دسته بندی این کابل ها بر اساس مقاومت در برابر نویز، جنس بدنه کابل و جنس روکش کابل صورت می پذیرد و همچنین این موارد در تعیین قیمت کابل های شبکه موثر هستند.

کابل ها با توجه به موارد ذکر شده به cat5 ،cat5e ،cat6 ،cat6a ،cat7 ،cat7a و cat8 دسته بندی می شوند.شاید برایتان سوال باشد این دسته بندی ها بر چه اساسی صورت گرفته است، جالب است بدانید که سرعت انتقال داده و اطلاعات، مهم ترین عامل دسته بندی این کابل های شبکه می باشد. مثلا کابل شبکه cat6 سرعت انتقال بالاتری نسبت به cat 5 دارد.

همچنین در این دسته بندی ها حروف a,e دیده می شود. این حروف نمایانگر میزان نویزپذیری و سرعت انتقال اطلاعات در کابل ها شبکه را نشان می دهند.

منبع: کابل شبکه لگراند

mahshid بازدید : 8 شنبه 08 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ورود به تنظیمات روتر TP-Link:

زمانی که تلفن و یا سیستم شما به روتر متصل شد. یک مرورگر وب باز کنید و آدرس زیر را در قسمت بالا (آدرس) تایپ کنید. در نتیجه اینتر را فشار دهید تا بتوانید از صفحه وب بازدید کنید.

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

جهت امنیت کار خود، یک پسورد ورود برای مدیریت ایجاد کنید. در ابتدا رمز ورود جدید خود را تایپ کنید سپس رمز ورود خود را تایید کنید و در آخر بر روی کلمه starst کلیک نمایید.

 

 

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

راه اندازی روتر را سریعا اجرا کنید تا اتصال اینترنت و تنظیمات بی سیم خود را به صورت دستی پیکربندی کنید. جهت ادامه راه اندازی روتر تی پی لینک خود، بر روی دکمه NEXT کلیک کنید.

منبع: نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

mahshid بازدید : 9 شنبه 08 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ویژگی های سرور اچ پی DL360 G10:

1-عملکرد پیشرو در صنعت با محاسبات قدرتمند:

سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 از تکنولوژی استاندارد صنعتی پشتیبانی می کند که از پردازنده Intel Xeon Scalable با 28 هسته، 12G SAS و حافظه هوشمند HPE DDR4 با سرعت 2933MT/s و ظرفیت 3.0TB بهره می برد.حافظه پایدار HPE DC با DRAM کار می کند تا بتواند سرعت، ظرفیت بالا، حافظه با هزینه مقرون به صرفه و ذخیره سازی را برای انتقال big data ارائه دهد و با استفاده از توانایی ذخیره داده ها، انتقال و پردازش سریع، آنها را پردازش کند.

ظرفیت بیشتر با درایو انعطاف پذیر تا حداکثر SFF 10 و چهار درایو LFF همراه با پشتیبانی هارد سرور تا NVMe PCIe SSD 10، عملکرد، ظرفیت و همچنین  قابلیت اطمینان بیشتر برای پاسخگویی به بخش های مختلف نیازهای مشتری را ارائه می دهد. با پشتیبانی از 12NVDIMM در هر شاسی و ظرفیت X2 نسبت به اولین نسل HPE NVDIMM ها، سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 تا 192GB را ارائه می دهد.

 

 2-طراحی نوآورانه برای انعطاف پذیری و انتخاب:

شاسی SFF NVMe 10 قادر به ترکیب و مطابقت SAS/SATA و NVMe در همان شاسی همراه با SFF 8 + 2 و 4LFF که از گزینه های جدید  ذخیره سازی uFF و M.2 است، پشتیبانی می کند.

4x 1GbE جاسازی شده همراه با HPE FlexibleLOM یا آداپتورهای PCIe standup 1GbE، 10GbE و یا 25GbE انعطاف پذیری پهنای باند شبکه را تضمین می کند تا شما بتوانید با نیازهای کسب و کار تغییر و انطباق دهید. قابلیت گسترش در یک طراحی  در رک 1U و تا سه اسلات PCIe 3.0 بسته بندی شده است.

 

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی DL360 G10

mahshid بازدید : 8 شنبه 08 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رک HPI ایستاده 22 یونیت عمق 100 از سری رک ایستاده ایرانی با کیفیت می‌باشد، جنس بدنه این رک از فلز بوده و ضخامت بدنه بیرونی و آداپتور آن به ترتیب 1.5 و 2 میلیمتر می‌باشد. این رک شبکه در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. یکی از رایج ترین رک های موجود، رک HPI ایستاده 22 یونیت عمق 100 سانتی متر و بدنه فلزی از برند HPI می باشد.

لازم به ذکر است که رک های ایستاده به دلیل ابعاد و اندازه بزرگتر معمولا در مجموعه هایی همچون، بانک ها، کارخانه ها و شرکت های بزرگ کاربرد دارند. این نوع رک شبکه دارای یک درب شیشه‌ای سکوریت به همراه یک دستگیره قفل ریتال به همراه دو عدد کلید سوئیچی، دو پنل بغل بازشو و یک پنل بغل بازشو از پشت که دارای جایگاه نصب قفل است می‌باشد.

رک HPI ایستاده 22 یونیت عمق 100 دارای 6 جایگاه عبور کابل شبکه می‌‌باشد که سه جایگاه آن در قسمت سقف رک، دو جایگاه عبور کابل فرچه ای در پشت، که یکی در بالا و یکی در پایین رک و یک جایگاه در کف، که می‌توان کابل‌ها را به راحتی به داخل رک هدایت کرد. درب‌های بغل بازشو رک ایستاده دارای دو ضامن شستی است که با فشار دادن هم زمان آن‌ها درب رک باز می‌‌شود.

منبع: قیمت و خرید رک HPI ایستاده 22 یونیت عمق 100

mahshid بازدید : 8 شنبه 08 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوئیچ سیسکو WS-C2960-24PC-L ساخته شده توسط کمپانی سیسکو می باشد که در سال 2014 روانه بازار شد. این دستگاه جزء نسل پرکاربرد، معروف و پرطرفدار سوئیچ های سیسکو، یعنی سری 2960 می‌باشد. سوئیچ‌های سیسکو سری 2960 از قابلیت Voice ،Video، داده و امنیت بالا پشتیبانی می‌کند، همچنین این سوئیچ سیسکو 24 پورت POE، مدیریت مقیاس پذیری را با توجه به تغییر نیازهای شما در کسب و کار، ارائه می‌دهد.

این سوئیچ شبکه از قابلیت هایی نظیر Cisco TrustSec جهت ارائه احراز هویت، کنترل دسترسی و Security Policy Administration پشتیبانی می کند. همچنین دارای امنیت یکپارچه شامل انعطاف‌پذیری در مرز شبکه برای ارائه خدمات هوشمند، Network Admission Control (NAC) و  Quality of Service) QoS) پیشرفته می‌باشد.

سوئیچ سیسکو WS-C2960-24PC-L از تکنولوژی Cisco EnergyWise برای مدیریت Power و مدیریت مقیاس پذیری شبکه استفاده می‌‎کند. Cisco EnergyWise نام یک تکنولوژی مخصوص در برند تجهیزات شبکه کمپانی سیسکو است که در سوئیچ‌های سری 2960 وجود دارد، این تکنولوژی باعث کاهش مصرف انرژی در تمام زیرساخت شبکه سازمان می‌شود، به شرطی که تجهیزات شبکه سازمان شما از برند کمپانی سیسکو باشد.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو WS-C2960-24PC-L

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 239
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 149
  • باردید دیروز : 62
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 898
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 4,960
  • بازدید کلی : 4,960